dinsdag 11 oktober 2016

Watskeburt er?!

Als ik naar mijn vrienden luister zijn we langzaam wijs aan het worden, dan denk ik dat heel Nederland afval scheidt, gezond en biologisch eet, minder suikers ook, dat we sporten of anders in beweging zijn.

Als ik dan op een feestje hoor dat Nederland vol is, dat we eerst aan ons zelf moeten denken, dat het met het milieu wel mee zal vallen en dat het in ieder geval veel te veel werk en geld kost om verantwoord te leven.

Ja dan… dan lijkt het of de wereld binnenkort kan ontploffen. Naast letterlijk in allerlei oorlogen, ook in zogenaamde fatsoenlijke landen als de VS en Europa, AustraliĆ«. Hee verhip dat zijn de westerse landen.

Hoe benieuwd zijn we naar anderen. Kunnen we de meningen, angsten en wensen van elkaar horen? Of zoeken we toch het liefst soortgenoten? Dat laatste blijkt waar. Het is echt een stap om ook buiten je groep vragen te blijven stellen en te verkennen wat iemand beweegt. En het eens of oneens kunnen zijn kan in mijn relatie, in mijn familie en met vrienden. Dat lukt dan vast ook met mensen die ik minder goed ken. Toch … 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten