woensdag 14 december 2016

Mariette Swart on tour met Miralda 1/15

Mijn werk is zo leuk. Ik klop op harten, met de wens dat ze open gaan.”

15 jaar geleden heb ik de eerste stap gezet op mijn coachpad. Om stil te staan bij deze 15 jaar ga ik opnieuw in gesprek met 15 coachees die deze periode karakteriseren.
 
Elk van deze coachees krijgt als cadeau een ervaring hoe ik nu werk, aan de hand van één van de volgende werkvormen, waaruit ze zelf mogen kiezen:
1.            Coachwandeling grotendeels in stilte [afspraak op locatie waar we lekker kunnen wandelen] Als je wandelt kom je in beweging, alles wat vast lijkt te zitten in je hoofd, komt hierdoor ook makkelijker in beweging. We wandelen met een thema dat door jou ingebracht kan worden. Het kan iets zijn waar je wat langer bij stil wilt staan, even de tijd voor wilt nemen. Of iets wat actueel is in je werk of leven. Als je niet iets te binnen wil schieten komen we er samen altijd uit.  Het geeft je rust en inspiratie. En wie weet een nieuwe kijk op je thema.
2.            Aan de slag met een dilemma. Soms sta je voor een keuze en is het fijn om stil te staan bij de verschillende opties. Dit kan bijvoorbeeld aan de hand van een keuze-opstelling. Dat is een opstelling waarbij je keuze A. en keuze B. ervaart én waar C. als de onbekende optie wordt toegevoegd. Zo krijg je meer inzicht, wat het maken van de keuze vergemakkelijkt.
3.            Van oerklacht naar oerkracht.  Aan de slag met je vicieuze cirkel vanuit je Oerklacht [bijv: ‘ik word nooit serieus genomen’] en vanuit je Oerkracht [bijv: ‘ik doe er toe’]. Zodat je daarna weet wanneer je kunt kiezen om te klagen of je van je krachtige kant kunt laten zien. Je herkent je klaagstand eerder en weet welk alternatief gedrag je kunt laten zien.


Miralda 1/15

Miralda bijt het spits af, ze heeft gekozen voor de coachwandeling. Van tevoren heeft ze haar actuele thema aangegeven en we gaan, na een kort bijpraten, gewoon weer verder waar we gebleven waren. Hoe wonderlijk en fijn om vanuit dit vertrouwen opnieuw in gesprek te zijn. De diepgang is herkenbaar. Ze pakt haar cadeau vol uit en dat is prettig geven. Dank voor het eerste viermoment.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten